Bezoeker

Meest gestelde vragen

 

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Heeft u een vraag over uw  ontvangen rekening? Bekijk dan deze pagina.

 

Wat gaat mijn behandeling kosten?

Van te voren staat nog niet precies vast welke verrichtingen (zoals consulten, scans, onderzoeken, operaties etc.) er bij uw behandeling nodig zijn. Dit maakt het lastig om vooraf een prijsopgave te geven. Wilt u toch graag een prijsopgave ontvangen dan kunt u altijd contact opnemen met de onderstaande afdeling:

 

Markt & Bedrijfsinformatie

Tel: 0513-685022 (maandag t/m vrijdag, 08:00-16:30 uur)

 

Krijg ik mijn zorg (volledig) vergoed?

Hierbij staan de volgende vragen centraal:

  • Heeft u een zorgverzekering afgesloten?

  • Bent u niet verzekerd bij de ZEKUR-polis van VGZ?
  • Betreft het zorg uit het basispakket? Lees hier welke zorg er in het basispakket zit.

 

Als u de bovenstaande vragen allen met ‘’ja’’ kunt beantwoorden dan krijgt u uw zorg vergoed. Houd wel rekening met het eigen risico dat u mogelijk moet betalen. Uw zorgverzekeraar kan u hier meer informatie over geven.

 

Let op, de ZEKUR-polis van VGZ is door Tjongerschans in 2018 niet gecontracteerd, dit betekent dat u als patiënt het risico loopt een deel van de te maken kosten zelf moet betalen.

 

Wanneer brengt mijn zorgverzekeraar eigen risico bij mij in rekening?

Eigen risico wordt alleen verrekend als uw behandeling vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Op alle vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering wordt door uw zorgverzekering geen eigen risico bij u in rekening gebracht. Het eigen risico wordt berekend over het jaar waarin uw traject gestart is. U kunt dit jaar dus nog een afrekening krijgen van het eigen risico van vorig jaar.

 

Hoe geef ik wijzigingen in naam, adres, huisarts of verzekering door?

Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw gegevens aanpassen (neem uw identiteitsbewijs en verzekeringsbewijs mee) via de aanmeldzuil. De aanmeldzuilen vindt u in de centrale hal. U kunt uw wijziging ook telefonisch doorgeven via telefoonnummer 0513-685600. Per email kunt u de wijzigingen doorgeven via afsprakenburo@tjongerschans.nl . Daarnaast is er de mogelijkheid om schriftelijk uw wijziging door te geven. Vermeld hierbij altijd uw BSN en uw verzekeringsgegevens in de brief. U kunt uw wijziging sturen naar onderstaand adres. Een postzegel is niet nodig.

 

Ziekenhuis Tjongerschans

T.a.v. Zorgadministratie

Antwoordnummer 1050

8440 VB  HEERENVEEN

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.